Jom Cantik!

Rahsia Kaki


Orang-orang Cina percaya bahawa "rasa sejuk datang dari kaki" dan "seseorang mulai penuaan dari kaki". Kaki adalah punce kepada masalah yang tersembunyi dalam tubuh manusia. Masyarakat Cina percaya bahawa setiap titik meridian di kaki kita adalah sebahagian daripada sistem tubuh kita, kerana itu refleksi kaki adalah rawatan ideal untuk orang tua, orang yang tertekan, ahli sukan, dan semua orang. Adakah anda tahu bahawa hanya dengan mengamati bentuk kaki seseorang dan kaki, anda boleh mempelajari tentang ciri-ciri keperibadian dan rahsia seseorang? Bacalah untuk pengetahuan, bukan untuk kepercayaan.




Kaki panjang, ramping dan halus menunjukkan orang tersebut akan menikmati kehidupan yang belayar lancar dengan sedikit rintangan. Seorang yang aktif, berkerja keras dan suka membantu. Lebih cenderung memiliki kehidupan yang sangat baik sebelum tiga puluhan anda. Setelah 30, kehidupan anda bergantung pada takdir penunjuk lain.


Kaki yang pendek berbanding tubuh menunjukkan kecerdasan, penuh perhatian dan tenang. Lebih cenderung memilih pekerjaan yang tidak memerlukannya untuk berhubungan dengan orang terlalu banyak. Mungkin menghadapi beberapa kepayahan sebelum tiga puluhan, tapi setelah itu sangat meningkatkan keberuntungan anda menjadi lebih baik.




Seseorang yang berjalan dengan kaki menghala ke dalam menunjukkan mereka low profile, lebih suka kehidupan stabil daripada mengambil risiko.




Jika anda berjalan dengan kaki terbuka, ini menunjukkan anda orang yg suka menyibuk hal orang. Anda mungkin lebih sibuk dengan urusan org lain berbanding dgn urusan sendiri. Anda suka menunjuk dan biasanya sangat becok.




Kaki kurus bertulang menunjukkan kemiskinan. Hidup mempunyai banyak kesulitan dan itu adalah perjuangan untuk membuatkan hidup berjalan lancar. Jadi jangan cuba untuk gemuk kaki anda. Tidak seperti kaki berdaging baik untuk membawa kehidupan yang baik!





Jari-jari kaki berbentuk tajam menunjukkan anda adalah kambing hitam keluarga. Anda suka menghabiskan wang tetapi malas untuk bekerja, itu menunjukkan kurangnya prestasi besar dalam hidup.





Kaki yang berisi dan halus menunjukkan anda akan menjadi sangat makmur dan kaya. Hal ini juga penunjuk bahawa keluarga seperti seseorang sangat kaya, termasuk kelas istimewa.






Jika kuku jari kaki anda tersusun dalam bentuk bulat dan halus, terutama jika anda seorang wanita, hal ini menunjukkan anda akan berkahwin dengan suami yang kaya.






Jari-jari kaki yang kecil menunjukkan anda adalah orang yang bertanggungjawab dan jujur​​. Orang dengan jari-jari kaki kecil dikatakan untuk menjaga harta pasangan dengan baik.




Jika kaki anda besar, (saiz 8 ke atas untuk lelaki dan saiz 7 ke atas untuk perempuan) ini menunjukkan anda adalah seorang "survivor". Anda boleh mengendalikan setiap jenis masalah, kemunduran, kesulitan atau orang yang sukar. Anda menentukan dan dapat memberikan kepimpinan yang kuat.




Jika jari kaki tengah adalah yang terpanjang di antara jari-jari kaki yang lain, itu bukan penunjuk yang baik kerana menunjukkan nasib anda boleh berubah menjengkelkan selama setengah baya .. Anda boleh menderita kekurangan terus-menerus menghadapi masalah wang dan yang menghalang kejayaan anda.




Jika jari kedua kaki anda lebih panjang dari ibujari kaki anda, hal ini menunjukkan anda akan mempunyai banyak rezeki dan banyak teman-teman di sekitar anda. Anda melihat orang lain dengan hati yang baik, begitu banyak akan berbicara baik tentang anda. Tetapi anda harus bekerja keras untuk mempertahankan gaya hidup anda semakin boros.




Jika kaki anda kecil (saiz 6 ke bawah untuk lelaki dan saiz 5 ke bawah untuk perempuan), anda harus merawat hidung atau sistem pernafasan. Anda dewasa dan bijaksana, tetapi harus belajar untuk mengatasi sifat cemburu anda dan kecenderungan, kerana mereka boleh membawa kepada kejatuhan anda atau menjadi sumber utama ketidakbahagiaan.




Warna jari kaki anda tidak boleh hanya menunjukkan keadaan kesihatan anda, juga boleh menunjukan potensi anda untuk kekayaan. Jari-jari kaki yang susu putih dan telus cadangkan anda akan memiliki kehidupan yang stabil. jari-jari kaki kelabu cadangkan anda akan memiliki kehidupan yang sukar. Warna kemerahan Namun yang terbaik adalah, yang menunjukkan seseorang itu kaya dan sukses.




Jari-jari kaki besar menunjukkan anda adalah pemimpin. Anda boleh menjadi orang yang sangat keras kepala, panas marah dan posesif, tapi anda dapat membangkitkan ghairah besar pada orang lain.





Jari-jari gemuk dan tidak seragam dalam saiz, ini menunjukkan anda mempunyai keberuntungan untuk memiliki harta dan menikmati nasib baik. Anda mempunyai potensi untuk menjadi seorang hartawan terkemuka.


2 comments:

  1. makasih ya penjelasannya detail sehingga mudah dipahami oleh pembaca..
    oya sama numpang promo ya..untuk jualan sy kaos kaki murah dan berkualitas, mungkin ada yang minat silakan mampir...

    ReplyDelete
  2. Defibinitely bot going to beleive on this. Success achieved by people who work on it.. not on some ridicolous foot *rolling eyes*

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails